کد خبر 6981
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷

ممکن است سيستم عامل آندرويد در سال 2010 خوب عمل کرده باشد، اما فروشگاه هاي اپل هنوز حرف اول را در اين زمينه مي زنند.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات مشرق، فروشگاه App Store شرکت اپل، در فروش نرم افزار هنوز برتري قابل توجهي در برابر آندرويد دارد. ممکن است سيستم عامل آندرويد در سال 2010 خوب عمل کرده باشد، اما فروشگاه هاي اپل هنوز حرف اول را در اين زمينه مي زنند.
بر اساس گزارش نيلسن در مورد نرم افزارهاي موبايل، آن دسته از مشترياني که دائما در حال رفت و آمد به فروشگاه هاي نرم افزاري شرکت اپل هستند، دو برابر مشتريان شرکت هاي آندرويد و بلک بري، نرم افزار دانلود مي کنند.
علاوه بر اين، مشتريان اپل به ازاي دانلود هر 2 نرم افزار رايگان، يک نرم افزار غير رايگان خريداري مي کنند. اما اين آمار براي استفاده کنندگان از محصولات آندرويد و بلک بري، 1 نرم افزار غير رايگان به ازاي 3.5 نرم افزار رايگان است.
بر پايه تحقبقي بر روي بيش از 4000 نفراز کاربران تلفن همراه، در آگوست 2010، دلايل واضحي براي اين اختلافات فاحش وجود دارد. نيلسن در اين باره اعلام کرده است: "اين اختلاف از ماهيت عملکردي اين دستگاه ها ناشي مي شود. جوانتر بودن و بيشتر بودن کاربران آندوريد را نيز نبايد بي تاثير دانست."
البته اين اظهارنظر تا حدودي از دلايل کاربردي به دور است. يکي از دلايل مهم اين اختلافات اين است که شرکت اپل نرم افزارهاي بيشتري دارد و پوشش مالي آن جامع تر است.
فروشگاه نرم افزاري اپل 250000 نرم افزار ارائه مي کند، در حاليکه اين مقدار براي فروشگاه هاي آندرويد و بلکبري به ترتيب 85000 و 10000 است.
سد ورود به دنياي نرم افزارهاي غير رايگان آندرويد بيش از اينهاست. آندرويد تنها در 9 کشور به توليدکنندگان نرم افزارها اجازه فروش محصولاتشان را مي دهد، در حاليکه اين عدد براي شرکت اپل 95 است.
تنها شرکتي که اين امکان را براي مشتريانش فراهم کرده است که از طريق حساب تلفن هاي همراهشان، نرم افزارهاي آندرويد را خريداري کنند، T-Mobile است.
علاوه بر تحقيق نيلسن، مطالعاتي توسط رويال پينگ دام نيز در اين زمينه انجام شده است. طي اين تحقيق 70 درصد از نرم افزارهاي شرکت اپل ويژه فروشند، در حاليکه آندرويد 60 درصد از محصولاتش را به صورت رايگان ارائه مي کند.
مطالعات جالبي نيز در مورد تبليغات تلفن هاي همراه انجام شده است. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد که مطابق انتظار، نوجوانان بيشتر از جوانان و ميانسالان به اين تبليغات علاقه نشان مي دهند.
58 درصد از نوجوانان ادعا کرده اند که هميشه و يا اکثر مواقع، اين تبليغات را نگاه مي کنند.
نيلسن اظهار کرده است که دارندگان آي فون، کمتر از ديگر کاربران موبايل به تبليغات پخش شده، اهميت مي دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس